ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home asfalistikomarketing Harvard Business Review Management

Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ

Η ΕΑ δίνει στις επιχειρήσεις τις πληροφορίες που χρειάζονται για να βελτιώσουν τις διαδικασίες τους

Βίκυ Γερασίμου by Βίκυ Γερασίμου
22/09/2021
in Management
A A
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Share on Facebook

Η Επιχειρηματική Αναλυτική (ΕΑ) περιλαμβάνει την ανάλυση δεδομένων χρησιμοποιώντας στατιστικές και ποσοτικές μεθόδους προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις που βελτιώνουν τα αποτελέσματα των επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνει την εξόρυξη δεδομένων, την προβλεπτική ανάλυση, την εφαρμοσμένη ανάλυση και τη στατιστική και παραδίδεται ως προσαρμοσμένη εφαρμογή σε ένα επιχειρηματικό χρήστη.

Γράφει ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών & Χρηματοοικονομικών, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων, Επίτιμος Δρ. ΑΠΘ, Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France

Διαβάστε Επίσης

bar-graph-statistics-analysis-business-concept

Πώς να βελτιώσετε τα αποτελέσματα της επιχείρησής σας

Sep 6, 2021
Αισιόδοξοι εμφανίζονται οι CFOs σε Ελλάδα και Ευρώπη για την οικονομία και τις επιχειρήσεις τους επόμενους 12 μήνες

Μοντέλα ESG σε Αναδυόμενες Χώρες

Sep 1, 2021

Η ΕΑ κάνει εκτεταμένη χρήση στατιστικής και ποσοτικής ανάλυσης (και σε μικρότερο βαθμό, ποιοτικής ανάλυσης). Η στατιστική ανάλυση προσδιορίζει τις τάσεις και στοχεύει τελικά στη χρήση προβλεπτικής ανάλυσης για τον καθορισμό των μελλοντικών αποφάσεων. Η ποσοτική ανάλυση χρησιμοποιεί στατιστική και μαθηματική μοντελοποίηση, μετρήσεις και έρευνες για την ανάλυση δεδομένων με στόχο τον προσδιορισμό των επιπτώσεων μιας προηγούμενης απόφασης στις επιχειρήσεις. Η ποσοτική ανάλυση παρέχει συγκεκριμένα στοιχεία που επιτρέπουν τη διαμόρφωση καλύτερων προσεγγίσεων για το μέλλον (βλ. Κ. Ζοπουνίδης, Επιχειρηματική Αναλυτική με Υποδείγματα & Μεθόδους Διοικητικής Επιστήμης, Εκδ. Broken Hill, 2018).

Σημασία και χρησιμότητα

Η ΕΑ δίνει στις επιχειρήσεις τις πληροφορίες που χρειάζονται για να βελτιώσουν τις διαδικασίες τους και να οδηγήσουν σε θετικές αλλαγές. Αυτές που δεν χρησιμοποιούν την ΕΑ κινδυνεύουν να χάσουν την αποτελεσματικότητά τους, να ξεπεραστούν και να μείνουν πίσω από πιο έξυπνους ανταγωνιστές που εκμεταλλεύονται τις τεχνικές ΕΑ.

Σύμφωνα με το συγγραφέα Arben Asllani (βλ. Κ Ζοπουνίδης 2018), η ΕΑ μπορεί να εφαρμοστεί σε σχεδόν όλες τις επιχειρηματικές λειτουργίες. Σύμφωνα με έρευνα, σχεδόν το 55% των ερωτηθέντων κατέδειξαν ότι η ΕΑ χρησιμοποιείται για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη , το 49% χρησιμοποιούν την ΕΑ για να αυξήσουν την αποδοτικότητα, το 42% για σκοπούς του μάρκετινγκ και το 37% για τη μείωση του κόστους.

Ευτυχώς, οι επιχειρήσεις σήμερα μπορούν να εφαρμόσουν μια τεχνολογία που καθιστά τη διαδικασία ΕΑ απλή και αποτελεσματική από άκρη σε άκρη, ανεξάρτητα από το επίπεδο δεξιοτήτων των συνεργατών στον τομέα της ανάλυσης δεδομένων. Η ΕΑ ή Business Analytics (BA) , στοχεύει στην πλήρη κατανόηση του «πώς» και του «γιατί» των προηγούμενων γεγονότων, μέσω του εντοπισμού, της συλλογής και της ανάλυσης δεδομένων – κλειδιά – της επίδοσης, προκειμένου να βελτιωθεί η διαδικασία λήψης αποφάσεων στο μέλλον (βλ. Κ. Ζοπουνίδης, Η απόφαση, γνωστικά αντικείμενα και παράγοντες, Εκδ. Κλειδάριθμος, 2021).

Οι λύσεις Business Analytics παρέχουν ένα τρόπο σύνδεσης ιστορικών δεδομένων στο σύνολο της επιχείρησης. Η εφαρμογή της επιχειρηματικής αναλυτικής μπορεί να οδηγήσει – να επιταχύνει – και να βελτιώσει τις επιδόσεις, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να προσφέρουν καλύτερες εμπειρίες πελατών, να βελτιώσουν τα προϊόντα και να βελτιστοποιήσουν τις διαδικασίες μάρκετινγκ και της εικόνας τους. Στην καλύτερη εφαρμογή της επιχειρηματικής αναλυτικής έχει βοηθήσει πρόσφατα και η τεχνητή νοημοσύνη (βλ. Κ. Ζοπουνίδης, Μ. Εσκαντάρ, Τεχνητή νοημοσύνη: εξελίξεις στο μάνατζμεντ, μάρκετινγκ και χρηματοοικονομική, Πολυτεχνείο Κρήτης, Τετάρτη 10 Απριλίου 2019).

Βασικές αρχές

Ο στόχος της ΕΑ είναι να κατανοήσει τι λειτουργεί, τί όχι και γιατί, προκειμένου να καθορίσει την επιχειρηματική στρατηγική και να αλλάξει συμπεριφορές για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων.

Τί απαιτεί η ΕΑ:

  • Κατανόηση του επιχειρηματικού προβλήματος που πρέπει να επιλυθεί,

  • Εύρεση των δεδομένων και πρόσβαση σε αυτά,

  • Προετοιμασία και εξερεύνηση των δεδομένων,

  • Ανάλυση των δεδομένων με χρησιμοποίηση της κατάλληλης μεθόδου,

  • Κατάληξη σε ένα συμπέρασμα πώς να επιλυθεί το πρόβλημα, προκειμένου να βελτιωθούν τα αποτελέσματα της επιχείρησης.

Η ΕΑ μετατρέπει τα δεδομένα σε εκμεταλλεύσιμες πληροφορίες ικανές να πληροφορήσουν στρατηγικές και τακτικές αποφάσεις, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης του επιχειρηματικού σχεδιασμού, της κατανόησης και της οικοδόμησης της πίστης των πελατών και της βελτίωσης των επιδόσεων ενός κέντρου επαφών ή μιας υπηρεσίας βοήθειας.

Πλεονεκτήματα και εφαρμογές

Τα οφέλη είναι πολλά: μείωση κόστους, βέλτιστη κατανομή πόρων, βελτιωμένες διαδικασίες, προϊόντα και εμπειρία πελατών και δυνατότητα κάλυψης μελλοντικών αναγκών.

Οι δράσεις της ΕΑ στην εποχή των μεγάλων δεδομένων (Big Data), συνήθως ακολουθούν ένα κύκλο οκτώ σταδίων.

  1. Σε βάθος κατανόηση των προϊόντων της επιχείρησης.

  2. Καθιέρωση μηχανισμών παρακολούθησης για την ανάκτηση των δεδομένων σχετικά με τα προϊόντα.

  3. Εφαρμογή ποιοτικών δεδομένων στο σύνολο της επιχείρησης.

  4. Εφαρμογή ανάλυσης σε πραγματικό χρόνο στα δεδομένα.

  5. Χρήση επιχειρησιακής νοημοσύνης για την τυποποίηση των αναφορών.

  6. Χρήση προηγμένων συναρτήσεων ανάλυσης για την ανακάλυψη σημαντικών προτύπων.

  7. Απόκτηση ικανοτήτων για την εξαγωγή σχετικής γνώσης από τα πρότυπα.

  8. Λήψη αποφάσεων προκειμένου να αντληθεί αξία με χρήση της γνώσης που αποκτήθηκε.

Συμπερασματικά, η συνεχής αύξηση του όγκου δεδομένων παρέχει έναν ακαταμάχητο χώρο δράσης για την επίλυση επιχειρηματικών προβλημάτων χρησιμοποιώντας αναλυτικά εργαλεία. Από τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και της ποιότητας των υπηρεσιών, έως τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών μάρκετινγκ και πωλήσεων, η επιχειρηματική αναλυτική βοηθά τις επιχειρήσεις να επιβιώσουν και να ευημερήσουν σε ένα όλο και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Tags: MBA Library
new-cover-insurancegif

Related Posts

portrait-business-woman-working-laptop
Management

Ήπιες δεξιότητες έναντι τεχνικών ικανοτήτων στο σύγχρονο μάνατζμεντ

by Insurancedaily editorial team
Mar 5, 2024
Συναισθηματική “ρύθμιση” για υγιείς σχέσεις και πετυχημένες πωλήσεις
Management

Συναισθηματική “ρύθμιση” για υγιείς σχέσεις και πετυχημένες πωλήσεις

by Insurancedaily editorial team
Jul 27, 2022 - Updated on Jan 11, 2024
Πρωτοποριακό TEDx για τις πωλήσεις από την INTERAMERICAN
Management

Πρωτοποριακό TEDx για τις πωλήσεις από την INTERAMERICAN

by Βίκυ Γερασίμου
Sep 24, 2019
Together for a common idea - enjoy outdoors
Harvard Business Review

Πώς να αντιμετωπίσετε έναν νεότερο προϊστάμενο

by Insurancedaily editorial team
Mar 17, 2016 - Updated on Mar 21, 2016
«Fintech»: H νέα τάση στο χρηματοοικονομικό τομέα – Συνέντευξη του Thimon De Jong
Management

«Fintech»: H νέα τάση στο χρηματοοικονομικό τομέα – Συνέντευξη του Thimon De Jong

by Insurancedaily editorial team
Mar 16, 2016 - Updated on Mar 18, 2016
Πως θα ξέρεις ότι πήρες τη σωστή απόφαση;
asfalistikomarketing

Πως θα ξέρεις ότι πήρες τη σωστή απόφαση;

by Insurancedaily Editorial Team
Nov 15, 2015 - Updated on Nov 18, 2015
Εσείς πόσο «κοινωνικοί» είστε;
asfalistikomarketing

Εσείς πόσο «κοινωνικοί» είστε;

by Insurancedaily Editorial Team
Nov 14, 2015 - Updated on Nov 18, 2015
Σας αρέσει ο ανταγωνισμός;
asfalistikomarketing

Σας αρέσει ο ανταγωνισμός;

by Insurancedaily Editorial Team
Nov 14, 2015 - Updated on Nov 18, 2015
Επενδύοντας στο ταλέντο των ΝΕΩΝ
asfalistikomarketing

Επενδύοντας στο ταλέντο των ΝΕΩΝ

by Insurancedaily Editorial Team
Nov 13, 2015 - Updated on Nov 18, 2015

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
gif-businessmotion300x2502911-2gif
medifirstlaunchcampaign300x250pxgif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ